torsdag 4 oktober 2007

Inför utställningen:

Inför utställningen v. 42

Avser LBD320

Som ni säkert alla kommer ihåg, blev det en smula stressigt med förberedelserna inför förra terminens utställning. För att motverka detta kan man tänka sig att dela upp arbetsuppgifterna mellan de fyra seminariegrupperna.

Eftersom vi inte ses i helklass förrän under utställningen, kommer här slumpmässigt valda förslag på vilka grupper som tar hand om vad. Detta är alltså endast förslag, så om någon grupp vill byta med en annan, går det naturligtvis bra.

För att förenkla kommunikationen finns denna info på klassrummets (BoF:s) båda dörrar samt på bloggen. Det lämpligaste är att eventuella ändringar, tillägg och/eller kommentarer lämnas på bloggen, då vi ju alla samlas där.

Förslag till uppdelning:

Rebeccas grupp

Aula & profil – dvs att bestämma typsnitt och storlekar på varje persons korta presentation vid sin modell, samt koordinera hur vi ska ställa ut (vem var och hur).

Kattis grupp

Vernissage – dvs dricka (bubbelvin och/eller alkoholfritt alternativ), snacks osv.

Mattias’ grupp

Promotion – dvs kontakta och försöka få dit GP (Jessica Glanzelius på expeditionen har bra kontakter, så det är bra att börja snacka med henne), skriva ihop vad kursen handlar om, att det är bildlärarutbildningen osv, samt att få ut info på HDK:s gemensamma e-mail.

Maries grupp

Plansch – dvs skapa en lockande plansch med tid, plats, vad och hur (kanske lämpligt att snacka ihop sig med Mattias grupp).

Måtte vi få en välbesökt och uppmärksammad utställning!

Hälsningar

/Maja & Monika

2 kommentarer:

Fågelblå sa...

Hej
Ni kan väl skicka pressmeddelande och affisch i pdf till mig goran.vogel-rodin@fyrbodal.se så ska jag skicka vidare ut genom mitt kommunala nätverk.
Göran Vogel-Rödin

Monika sa...

Ett litet tillägg till Kattis grupp som ska ordna dricka och tilltugg. Vi måste ansöka om utskänkningstillståd minst en vecka före vernissagen, i alla fall om vi ska ha alkoholhaltiga drycker att bjuda på. Detta gör man hos lokalansvarige Peter (i alla fall tror jag att han hette så), som sitter i rummet bredvis datakillarna. Sara H och jag vet vem det är, även om jag är osäker på hans namn. Jag är på skolan både imorgon och på måndag, så det är bara till att rycka tag i mig, så kan jag visa var han sitter.

Hälsningar
/Monika